zaterdag 26 September

Ochtend

op zaterdag ging de wekker lekker vroeg, want we zouden lekker vroeg richting Arnhem. Ik werd door Henk op het station in Assen afgezet. Echt super. Zo hoefde ik niet met de trein =) en Iwan en Ria zouden me vervolgens daar weer op pikken.
Rond 10 uur waren we dan op weg naar de Posbank, maar omdat ik nog niet thuis was geweest. We moesten toch nog even langs mijn huis om mijn startnummer in Zwolle op te halen, die nog in de brievenbus lag. Nadat die gehaald was door naar Rheden en de Posbank op. En blijkt dat Iwan telefoon heeft gehad. Van het hotel met de vraag hoe laat dat we aankomen. Heel bijzonder, dat hebben we nog nooit meegemaakt.

Middag

In de middag waren we dan eindelijk aangekomen op de Posbank, heerlijk eerst een kom soep genomen bij Paviljoen de Posbank. Want we hadden nog geen lunchwpid-20150926_125220.jpg wpid-20150926_124533.jpg gehad en de soep ging er heerlijk in.
Nadat we gegeten hadden, even een klein rondje gemaakt over de posbank en wat wil… ik vergeet m’n runkeeper aan te zetten. hahaha. ja dat heb ik weer.
Maar na een paar honderd meter te hebben gelopen toch nog maar even RK aangezet, het was een lekker kort rondje. Aleen een beetje jammer dat de heideplantjes al uitgebloeid waren. Maar verder wat een mooi gebied op ongeveer een uurtje rijden van mijn huis. Had dit eerder moeten ontdekken 😉

na de wandeling de auto ingestapt om door te rijden naar het hotel. Wat een prachtig mooi hotel en dan kom je binnen wandelen met een t-shirt aan. Oeps, daar had ik beter over na moeten denken. Maar ach ze weten dat we komen voor de Posbankloop dus who cares.

na dat we ons redelijk gesetteld hadden op de kamer, maar de nog even Doesburg in geweest en bedacht dat we nog wel wat Tony konden gebruiken en chocomel en dus ook bekertjes. Dus dat nog gehaald en weer terug naar het hotel

Avond

Nadat we onze boodschapjes op de kam er gezet hadden,wpid-20150926_192357.jpg wpid-20150926_185307.jpgzijn we naar beneden wpid-img-20150926-wa0041.jpeggegaan om een spelletje Skip Bo te spelen voordat we konden gaan eten. Dat spelletje Skip Bo deden we onder het genot van een La Chouffe. Ik ben gigantisch afgemaakt in dat spelletje, al leek het er voortvarend voor me uit te zien ging het tegen het eind toch nog mis…
Maar het bord pasta maakte heel veel goed. En na het bordje pasta naar onze kamer gegaan voor nog twee potjes Skip Bo, waarvan ik de eerste won en Ria de tweede. Ofwel de stand was 1-1-1… iedereen blij =)

Zondag 27 September

Ontbijt

na een wat onrustige nacht (geen uitweiding) en de relaxte douche, toch goed uitgerust aan het ontbijt gezeten. waar warme croissants waren en natuurlijk het gewone brood met suikerbrood en krentenbrood. ben in ieder geval goed aan het bunkeren
gegaan voor de wedstrijd aan.
Na het ontbijt snel de tassen in pakken en de sportkleding aan en de tas inpakken die mee moest naar Velp. Weer beneden gekomen wpid-img-20150927-wa0003.jpegspullen in de auto gedaan en in de lobby gaan zitten om een spelletje pesten te spelen. Onder het spelen contact gehouden met Kim (al hadden we zaterdags ook veel contact), want zij zou naar het hotel komen en met ons in de pendelbus naar Velp rijden. Alleen bracht haar navigatie haar niet bij het hotel, maar in Velp bij de Lidl. En dat met het invoeren van het adres. Vreemd… Omdat je toch anders zou verwachten van een navigatie, maar ze was niet de enige hoorden we bij het binnen gaan van het hotel.
Maar gelukkig is er nog positiebepaling op de WA, wat het lokaliseren van het hotel makkelijker gaat.
Bij het betreden van het hotel stond oud-olympiër Marco Koers al een pep-talk te houden. Al werd de peptalk wel een beetje bangmaak talk soms. hahaha

Warming Up

ik ben normaal niet van de warming up, maar ach dit kregen we aangeboden van het hotel net als een runningshirt en een oud-olympiër weet vast wel wat hij deed. Tijdens de Warming Upwpid-wp-1443616877933.jpeg nog een aantal tips gekregen, zoals je voornamelijk in laten halen en kittig de heuvels beklimmen. Ja kittig de heuvels beklimmen… wat je dan maar moet zien als snel met korte pas (geloof ik).
Na de warming up mochten we een warme bus in en werden we afgezet in Velp. Kim moest haar startnummer nog halen en Iwan en Ria nog hun shirt van de Posbankloop. Op het plein kwamen Martijn nog tegen. Hij was er helemaal klaar voor, tas had hij al ingeleverd. Wat ik ook snel deed. Hij bracht de groetjes over van een gemeenschappelijke vriendin die ik ook naar hem moest over brengen. Sandra, je bent een grapjas.

Race

en toen was het alweer 5 voor 2, dus we moesten hoognodig naar onze startvak, al was deze bomvol en moesten we er buiten blijven wachten. Nadat de eerste groep was gestart kwam er wat ruimte in het start gebied en konden we ook aanschuiven. De start ging vrij vlot en na ongeveer een minuut na de start van de wedstrijdlopers was ik ook over de start. En kon het knallen beginnen. De eerste 4 – 4,5 kilometers waren vlak van/door Velp naar de Posbank en langs het hotel. Van het hotel kregen we onze eerste beker water en dat was op kilometer 3… bij de derde rotonde gingen we links af de Posbank op en daar liepen we al wat valsplat (?) omhoog en wat was dat een heerlijk gevoel. En zo ging het lekker door. In de bus werd gezegd dat ongeveer de laatste 6K (valsplat) naar beneden zou gaan. Tevens zou de Zeven Heuvelenloop moeilijker zijn. Laten we zo zeggen dit was een peptalk die niet op waarheid beruste en daar kwam ik snel achter. Want na kilometer 9 gingen nog ee
n stukje omhoog, en ik had zo iets ik mis nog de moeilijke klim, de muur… en ja hoor die doemde opeens op bij kilometer 11. Oeps ik moet nog een hele beklimming maken en ik vergat de kittige dribbel en ben op m’n Harms boven gekomen in een wpid-20150927_231754.jpgniet beroerde tijd (2’22”)… maar ik heb er wel  aan gedacht recht op te blijven lopen en niet voorover te leunen. Dank Standton Hotel Rheden voor de warming up met Marco Koers. Echt een reden om nog eens terug te komen. De afdaling ging iets anders dan dat ik in gedachten had. Ik maakte grote passen en ging alleen maar sneller en sneller. Waar ik in Zuid-Limburg nog kleine pasjes maakte gingen ze hier wel 8x zo groot en ik kon niet afremmen. Achteraf hoor je dan dat je iemand voorbij bent gehold die verbijsterd was door mijn durf om zo snel af te dalen… laten we zo zeggen, ik vond het niet helemaal prettig =)
Maarrr de finish kwam dichter bij en dan zie je op 500m afstand nog 1h05′ op de klok en bliep vlak voor de dat ik de finish over kwam op 1h06′??”… toch geen PR… net na het finishen gekloot met m’n horloge en dan krijg je een bidon aangerijkt van het rode kruis en de horloge nog niet op stop… bah… maar eindelijk na wat gekloot wel op stop. en dan kijk je naar de tijd en dan zie je 1h05’13″… dus het zou maar zo kunnen dat ik toch nog onder de 1h05′ zit en dus een PR???

En dan kijk je naar je PR tijd van de Zeven Heuvelenloop 2014… 1h05’39″…. YES toch een PR, nu nog benieuwd hoe scherp ik hem heb gezet.

After match

Lekker in het zonnetje gezeten met Martijn en Foka wachtend op Ria, Iwan en Kim en ondertussen lurken aan m’n nieuwe bidon van de Posbankloop. Wel handig zo’n ding erbij =)
Ria en Iwan kwamen vrij snel na Martijn en Foka tijdens het wachten kwamen Renée en Heleen nog even buurten welke beiden een top prestatie hebben neergezet op de 6K. We hoefden niet zo heel lang te wachten op Kim.
En wat blijkt, Kim mocht eigenlijk geen medaille krijgen omdat ze geen logo van een medaille op haar startnummer had. En dat terwijl ze niet de keuze had gekregen wel of geen medaille. Na het horen van dat verhaal had één van de meiden zoiets van… sssst. Kim weer blij =)

Nu naar de plaats voor de bus, die niet was komen opdagen… ofwel we mochten lopend naar het hotel. Ach hebben we het uitlopen ook direct gedaan… in het hotel nog omgekleed en nog even wat nagepraat op de parkeerplaats en na een tijdje maar besloten om door te rijden naar een McDonalds… en daar een zeer gezonde maaltijd te verorberen en nee ik kon het niet helemaal op.
Na de maaltijd afscheid van van Kim genomen en de weg naar huis was een feit.

Op de maandag stroomden op Facebook de berichten binnen met de tijden. Dus snel kijken en wat blijkt… ik ben niet de te vinden niet op startnummer, niet op voornaam, achternaam of woonplaats. WTF! blijkt dat ze een onbekende storing hebben gehad. Neeee…
MySports gaat kijken of ze het kunnen oplossen doormiddel van videobeelden… Bliep daar gaat m’n exacte tijd.wpid-screenshot_2015-09-30-12-02-37-1.png

Op woensdag om 12u. was dan de eindelijk de tijd bin nen en ik had gee

n PR gelopen. Ik was zelfs langzamer dan m’n eigen geklokte tijd. beetje teleurgesteld in de organisatie/mysports ben ik nu wel na zo’n gezellige/leuke middag. En met mij vast ook anderen.

Beoordeling

+ Prachtige omgeving om te lopen
+ redelijk kleinschaling
+ gezellig
+ op verschillende punten veel publiek die motiveren

+/- kleine startvakken
+/- Mocht je moeten omkleden dan moet dat in een tent

– Beetje vervelende tassenafgifte
– na inschrijvers krijgen sowieso geen medaille